کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی فعالسازی Google Analytics + آموزش کار با Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ آنالیتیکس در Û±Û° دقیقه !
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

مقالات سئو

بازدید : 276
يکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 7:04


یک کدام از ابزارهای اصلی و کاربردی در بازاریابی آنلاین گوگل آنالیتیکس میباشد. با امداد این ابزار میتوانید سئو در مشهد داده‌های بسیار ارزشمندی از طرز ورود یوزرها به وب سایت و چگونگی خلق و تعامل آن ها با تارنما اخذ نمایید. فعالیت با گوگل آنالیتیکس در عرصه بیزنس آنلاین بسیار دارای اهمیت و حیاتیست و به جهت گزارش‌های دقیقی که گوگل به طور پیش‌فرض برای این ابزار در لحاظ گرفته میباشد و داده ها نیکی که در دست صاحبان وب لاگ ها و وبسایت ها قرار می دهید، مانند تعداد بازدیدکنندگان، بازه زمانی مجال حضور یوزرها در ورقه، منابع ورودی، صفحه های بازدیدشده و … بر آن شدیم تا فراگیری به عنوان عمل با گوگل آنالیتیکس را تهیه و تنظیم و در وب لاگ جمهوری اسلامی ایران هاست در اختیار بگذاریم.

فهرست این نوشته‌ی‌علمی ( با کلیک روی هر تیتر به آن بخش منتقل می‌شوید) مخفی
گوگل آنالیتیکس به چه شکل عمل می نماید؟
یادگرفتن فعالسازی Google Analytics
آغاز فعالیت با گوگل آنالیتیکس و شناخت با قسمت‌های گوناگون آن
نصیب نخستین فعالیت با Google Analytics شیت Home:
Customization یا این که سفارشی‌سازی
Realtime یا این که داده ها لحظه ای
Locations
Traffic Sources
Content
Events
Conversions
نصیب دوم عمل با گوگل انالیتیکس ورقه Audience :
Overview
Active Users
Lifetime value
User Explorer
Demographics
Interests
Geo
Behavior
Technology
Mobile
Custom
Benchmarking
User Flow
نصیب سوم فعالیت با گوگل آنالیتیکس شیت Acquisition :
Overview
All Traffic
Google Ads
Search console
Social
Campaigns
Behavior
Overview
Behavior Flow
Site Content
Site Speed
Site Search
Events
Publisher
Experiments
Conversions
Goals
Ecommerce
Multi-Channel Funnels
Attribution
سوال ها متداول
در شرایطی که تا به هم اکنون از این ابزار استعمال نکرده‌اید سفارش می‌کنیم این نوشته‌علمی را مطالعه فرمایید.

گوگل آنالیتیکس چه طور عمل می نماید؟
Google Analytics با ترکیبی از کوکی‌ها ، مرورگرها و کدهای JavaScript، داده‌ها را گردآوری می‌نماید. بعد از نام نویسی، آنالیتیکس یک قطعه کد جاوا اسکریپت را در دست شما قرار میدهد که با قرار دادن آن در وب سایت، داده‌ها بطور اتوماتیک از روش کوکی‌های مرورگر استفاده کننده، عده‌آوری می گردند.

بدین ترتیب همگی کار‌های مخاطب از لحظه ورود به تارنما تا لحظه خروج وی بوسیله آنالیتیکس ضبط گردیده و در قالب گزارش و نمودارهای متعدد به شما اکران داده می‌گردد. در همین راستا نوشته ی علمی ای با تیتر ۷ گزارش اساسی گوگل انالیتیکس برای ارتقاء نرخ تبدیل را پیشتر تهیه و تنظیم و در وب لاگ قرار داده ایم.

به صورت کلی کارایی آنالیتیکس مبتنی بر سه روند ایفا میشود:

گردآوری داده‌ها
پردازش اطلاعات
و ساخت گزارش
یادگرفتن فعالسازی Google Analytics
برای راه اندازی گوگل آنالیتیکس بر روی سایت خویش به در آغاز وارد ورقه https://www.google.com/analytics گردیده و مطابق تصویر بر روی SIGN IN کلیک نمائید.

از منوی گشوده گردیده Google Analytics را گزینش نمائید.

در‌حالتی که که از گذشته به حساب گوگل خویش وارد نشده باشید شیت ورود به جیمیل برای شما ظواهر گردد البته در غیر اینصورت تصویر ذیل را مشاهده میکنید:

با کلیک بر روی Sign up کاغذ‌ای به اسم New Account به شما اکران داده می شود.

فیلدهای متبوع درین برگه را کامل شدن کرده و در غایت بر روی Get Tracking ID کلیک فرمائید.

بعداز آن با قبول قانون ها و کلیک بر روی I Accept حساب شما ساخته و یک قطعه کد جاوا اسکریپت به شما اکران داده میشود. این کد را در بین تگ‌های سایت خویش قرار دهید تا فعالسازی Google Analytics کامل شدن گردیده و آغاز به توده‌آوری داده‌ها نماید.

در حالتی‌که از وردپرس برای طراحی وب سایت خویش به کارگیری کرده‌اید می توانید با نصب افرونه Google Analytics به راحتی فعالسازی Google Analytics را ایفا دهید در غیر این شکل از طراح تارنما خویش یاری بگیرید.

بعد از قرار دریافت کردن کد در تارنما و فعالسازی Google Analytics ، استارت به کار خواهد کرد و شما می توانید بعداز سپری شد فرصت کوتاهی داده ها متبوع را در پنل آنالیتکس خویش ملاحظه کنید.

استارت عمل با گوگل آنالیتیکس و شناخت با نصیب‌های متفاوت آن
اکنون که فعالسازی Google Analytics را ایفا داده اید، میتوانید فعالیت با گوگل آنالیتیکس خویش را استارت فرمایید و از داده ها آن استعمال نمایید. البته آشنایی قسمت های متعدد آن در پی برای سهولت عمل با Google Analytics فراگیری داده شود

قسمت نخستین فعالیت با Google Analytics ورقه Home:
بعد از ورود به آنالیتیکس با کاغذ Home مواجه می شوید که اطلاعاتی کلی را در چنگ شما قرار میدهد. ولی با اعتنا جدیدا کار شما احتمالا آمار چندانی برای شما اکران داده نمی شود که با سپری شد مجال این داده ها آپ دیت و قابل دسترس خواهند بود.

Customization یا این که سفارشی‌سازی
این قسمت به شما قابلیت و امکان میدهد تا تغییرات دلخواه خویش را بر روی داشبورد ساخت کرده و یا این که گزارش‌های گوناگون به وجود آورید. با تهیه و تنظیم این نصیب در طی عمل با گوگل انالیتیکس میتوانید به داده ها متبوع خویش به راحتی دسترسی داشته باشید.

Realtime یا این که داده ها لحظه ای
با کلیک بر روی تب Realtime، آمار بازدیدکنندگانی که در همین لحظه درحال مشاهده صفحه ها متعدد وبسایت می باشند، اکران داده می شود.

Locations
این نصیب با دقت به ip یوزرها، کشورهای بازدیدکنندگان در لحظه را اکران می دهد.

Traffic Sources
یوزرها وارداتی به تارنما از روش منابع متفاوت را نماد می دهد. این منابع ممکن میباشد تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، وارد کردن اسم دامنه در نشانی‌توشه، بک پیوند‌ها و… باشد.

Content
با رفتن به‌این نصیب می توانید آمار صفحاتی که یوزرها اینک در آن ها حضور دارا‌هستند را ببینید.

Events
Event یا این که روی داد تعاملاتی میباشد که یوزرها با یک برگه برقرار کرده و قابل شناسایی و ردیابی میباشند مانند دانلود، اسکرول در کاغذ، کلیک بر روی قسمتی از شیت و…

Conversions
Conversions یا این که تبدیل‌ها معمولا اهدافی می باشند که هر بیزنس برای خویش معین می‌نماید. در حالتی که یوزرها حاضر در وب سایت، فرآیندی را اجرا دهند که به غرض شما منجر گردد در‌این قسمت قابل مشاهده میباشد.

قسمت دوم فعالیت با گوگل انالیتیکس کاغذ Audience :
Overview
در تب overview در حین فعالیت با گوگل آنالیتیکس یک نمای کلی از تعداد مخاطبان، مخاطبان نو، صفحه ها بازدید گردیده، معدل حضور یوزرها و … اکران داده می‌گردد.

Active Users
قسمت Active Users ، یوزرها فعال وبسایت را در مقطع‌های هنگامی متعدد مشخص و معلوم می‌نماید.

Lifetime value
گزارش Lifetime value به بها ارتفاع قدمت یوزرها برای وبسایت اشاره می‌نماید. با به کارگیری از داده‌های این قسمت می توانید کیفیت ورودی شبکه‌های متعدد را با یکدیگر مقایسه فرمایید.

User Explorer
گوگل آنالیتیکس با دقت به کوکی‌های مرورگر برای هرکدام از یوزرها یک ID در حیث میگیرد. با کلیک بر روی هرمورد از ID ها می‌‌توانید جزئیات بیشتری از یوزرها ملاحظه کنید.

Demographics
با تحلیل این قسمت می‌توانید سن و جنسیت کاربرانی که از صفحه های تارنما بازدیدکرده اند را مشاهده نمایید.

Interests
این نصیب مشخص و معلوم می‌نماید که ترازو عشق یوزرها برای موضوعات متعدد تارنما چقدر میباشد و مقدار آن با درصد اکران داده میگردد.

Geo
داده ها جغرافیایی از دو بخش تشکیل‌شده میباشد که یک قسمت به جای جغرافیایی استفاده کننده و نصیب دیگر به گویش آیتم به کارگیری مربوط می‌‌گردد.

Behavior
محاسبه کردار استفاده کننده یکی‌از فاکتورهای اصلی در آنالیتیکس میباشد که در نصیب‌های متفاوت گزینه نظارت قرار میگیرد. یکی‌از نصیب‌های اصلی آن تشخیص یوزرها نو و بازگشتی ( New vs Returning) میباشد که می‎توانید به صورت مستقل آمار هر مورد را مشاهده و با یکدیگر مقایسه فرمایید.

تب Engagement نیز به بازه زمانی فرصت حضور یوزرها در وبسایت و معیار بازدیدهای آن ها از صفحه های گوناگون می‎پردازد.

Technology
در قسمت Browser & سیستم عامل می‎توانید گزارشاتی مرتبط با نوع مرورگر آیتم استعمال یوزرها و نسخه آن‎ها را ملاحظه کنید. در تب Network نیز سرور وب یوزرها به همدم متریک‎های دیگر اکران داده می‎گردد.

Mobile
اگاهی از دیوایس‎های آیتم استعمال یوزرها از این حیث حائز اهمیت میباشد که می‎توانید معیار بازدیدکنندگان تارنما در سبک‎های گوناگون گوشی را ملاحظه کنید. این گزارش می‎تواند بر طرز دکورا سیون عنصرها در کاغذ یاری دهد.

Custom
در‌این قسمت می‎توانید تیم بندی‌ها و مقایسه‌های بیشتری جاری ساختن دهید. از جمله مقایسه برهه زمانی مجال سپری گردیده به وسیله یوزرها گوشی را با عده ای که خریدی در وبسایت ایفا میدهند را مقایسه نمایید.

Benchmarking
درین نصیب می توانید تارنما خویش را با تارنما‌های شبیه دیگر از نگاه حوزه کاری مقایسه فرمایید. همینطور می توانید با غربال کردن شهر و صنعت متبوع به گزارشات متنوعی دست پیدا فرمایید.

User Flow
در‌حالتی که میخواهید شیوه تعاملات یوزرها با تارنما از لحظه ورود تا خروج را ببینید با تحلیل این قسمت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به راحتی این عمل را جاری ساختن دهید.

قسمت سوم عمل با گوگل آنالیتیکس برگه Acquisition :
این نصیب شیوه جذب یوزرها به تارنما از روش شبکه‌‌های متفاوت را آرم می دهد.

Overview
یک نمای کلی از واحد سنجش ترافیک اخذ گردیده به وسیله شبکه‌‌‌های متعدد مانند کانال‌های اجتماعی، تبلیغات، ورود بی واسطه یوزرها، سرچ در موتورهای کاوش و … رانشان می‌‌‌دهد که میتوانید آنها‌را با اعتنا به متریک‌های گوناگون نظارت و مقایسه فرمایید.

All Traffic
درین نصیب نیز میتوانید منابع متفاوت را با یکدیگر مقایسه کرده و با کلیک بر روی هر بخش جزئیات بیشتری از آن به دست آورید. به عنوان مثال با کلیک بر روی Social میتوانید مقدار ورودی یوزرها از پلتفرم‌های متفاوت را مشاهده و مقایسه نمایید.

Google Ads
درصورتی که از تبلیغات گوگل به کار گیری می کنید میتوانید با لینک و پیوند کردن حساب خویش به حساب آنالیتیکس اطلاعاتی جامع در رابطه شیوه اخلاق و رفتار یوزرها بعداز کلیک بر روی تبلیغ و ورود به وبسایت به دست آورید. با اطلاع از این داده ها می توانید واحد سنجش اثربخشی تبلیغات را بررسی کرده و استراتژی تبلیغاتی خویش را در بلندمدت معلوم نمائید.

Search console
این قسمت کارایی تارنما در موتور جستجوی گوگل را علامت میدهد. جهت کسب اطلاعات این بخش می بایست در صدر سرچ کنسول گوگل را به گوگل آنالیتیکس متصل فرمایید.

شاید مهم ترین شاخص در‌این تب، کوئری‌ها (لغت ها کاوش گردیده به وسیله یوزرها) باشد. با ارزیابی این شاخص می‌‌توانید دریابید که یوزرها با چه کلیدواژه‌هایی به وبسایت شما ورود کرده‌اند.

Social
در صورتیکه از کانال‌های اجتماعی برای بازاریابی وب سایت خویش به کارگیری میکنید این قسمت مختص شماست. با این گزارش می توانید واحد سنجش برخورد در کانال‌های متعدد را تحلیل کرده و برای آن ها تصمیم‌گیری فرمائید.

Campaigns
درین قسمت معمولا کمپین‌های فعال گوگل ادز اکران داده می‌گردد البته در شکل سینک کردن کمپین‌های گوناگون از منابع دیگر نیز، گوگل آنالیتیکس میتواند آن‌ها‌را در‌این قسمت به شما اکران دهد.

Behavior
این قسمت یک گزارش جامع در رابطه طرز اخلاق و رفتار یوزرها در وب سایت میباشد که به شما امداد می‌نماید تا صفحه های متفاوت وب سایت را بر طبق ترازو بازدید، معدل حضور استفاده کننده، نرخ پریدن و بقیه فاکتورها مقایسه کرده و کار‌های مورد نیاز را برای با صرفه‌سازی اعمال دهید.

Overview
در‌این قسمت متریک‌‌هایی مانند صفحه های پر طرفدار، معدل حضور استفاده کننده در شیت، نرخ خروج و اما صفحه های پر طرفدار تارنما به شما نشانه داده می‌‌گردد.

Behavior Flow
مسیر تکان مخاطب در وبسایت را به شما نشانه میدهد. با مشاهده این قسمت می توانید صفحه ها ضعیف که دارنده ریزش بالایی میباشند را شناسایی و آنها‌را بازنویسی فرمائید.

با نگه داشتن موشواره بر روی نصیب‌های سبز رنگ، میتوانید از ترازو ریزش یوزرها که با Drop-offs معلوم گردیده است باخبر گردید.

Site Content
یکی ارزشمندترین نصیب‌های گوگل انالیتیکس میباشد. با رفتن به تب All page همگی صفحه ها بازدید گردیده به یاروهمدم جزئیات آن قابل مشاهده میباشد.

در تب Content Drilldown بازدیدهای تارنما مبنی بر او‌لین Path بازدید گردیده به وسیله استفاده کننده و آن گاه لایه‌های زیرین آن می پردازد.

تفاوت تب landing page با تب All page این میباشد که لندینگ پیج‌ها صفحاتی می باشند که یوزرها از آنان برای ورود به وب سایت به کار گیری کرده‌اند البته در All page بازدید کلی صفحه ها اکران داده میشود.

Exit page نیز به صفحاتی اشاره می‌نماید که یوزرها از آن بیرون گردیده‌اند و یا این که به اصطلاح آخری برگه مشاهده گردیده به وسیله مخاطب میباشد.

برچسب ها سئو در مشهد ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 238
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 25
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 934
  • بازدید سال : 1795
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 16594
  • کدهای اختصاصی